onsdag 4 november 2009

Det blir mycket sömn här i Buenos Aires. Vaknade kl 11 idag, det var nog rekord, emanuel har jag nog inte sett innan kl 13 någon dag än. i måndags var vi på hostelfest, det var mest trångt och varmt. jag träffade en kvinna som sa sig se att jag var svens då jag klädde mig så bra, jag tyckte mest att jag såg ut som ett gatubarn med skitigt linne och en keps från stadens zoo. på natten gick jag och gustav på efterfest hos max, han har bubbelpool på taket och finfin utsikt, soluppgång över BA. han berättade om sitt liv, han var apfull, jag förstod inte så mycket.. Idag ska vi städa och gå på zoo.

Gustav åker till Sverige på onsdag och jag och Emma lämnar nog BA för Uruguay. Emanuel säger att han är trött på den bråkiga staden, behöver lite lugn. Låter fint för med med, trots att jag bara vart här några dagar. det är aldrig tyst här. någon skola har jag inte heller hittat än. jag hoppas på Uruguay, det ska finnas fina stränder där. Emanuel vill surfa, vi hoppas på någon liten fin by vid havet där vi kan bo billigt och leva gott några veckor, jag kanske rentutav kan hitta en skola. Jag är hoppfull

1 kommentar:

  1. Det enda man vet är att man inte vet vad man trodde att man visste. Det verkar stämma ganska bra både för dig och mig. Uruguay låter hur som helst bra och surfa, ännu bättre.
    Ida och Alexis har varit i Egypten och dykt. Det kanske finns nåt fint ställe du kan göra det på och ta dykarcert. Jag blev i alla fall helt hänförd av alla fina bilder dem tagit på fiskarna och korallerna, verkar riktigt fräckt att dyka.
    Nu ska jag ringa Chefen jag hade i somras och se om han har nåt jobb till mig. Ta hand om dig. Puss från Pingan

    SvaraRadera