tisdag 10 november 2009


eftersom att vi är så bra på att göra allt i god tid flyttstädade vi igår. fyfan vad tråkigt, mkt mysigheter finns i en lägenhet där två svenska pojkar levt rövare i tre månader! för att fira att vi var klara öppnade vi en bärs och ringde hit max och axel. axel som ska gifta sig snart var lovad en svensexa också. knarket och bordellerna uteblev, vi skulle ju trots allt ta det lite lugnt var det sagt. flera ölflaskor senare insåg vi att valet att flyttstäda en dag i förväg nog inte var så smart. gustav kom hem och väckte mig och emanuel klockan 14, dax att flyttstäda igen, fyfan vad tråkigt! i köttets förlovade land måste skin vara förbaskat billigt tänkte vi, gustav ville ha nya stövlar så vi begav oss till stadens finare kvarter och hittade en trevlig liten skin butik med herrar i kostymer och flottigt hår, en riktig lyxbutik. där stövlade vi in, bakfulla orakade och dana.. dom kikade lite skeptiskt på oss innan dom insåg potentialen i sina nya kunder. gustav hittade ett par fina stövlar och jag och emma köpte varsitt par seglarskor, jag betalade 240 pesos, typ 400 kr så det känns som ett kap. emanuels gamla stan hamnade på gatan med skriften "till den nya ägaren, dom här skorna är gjorda för att gå i. Sveriges Kung". nått annat som är prisvärt är bussarna, två kronor kostar det, nått för sverige det! imorgon lämnar vi alltså BA gustav flyger hem till gamla goa sverige och jag och emanuel tar färjan till Uruguay och hoppas hitta en fin strand att vila upp oss på. det känns nästan lite vemodigt fast att det inte är jag som ska hem, konstigt de. känns ändå ok att lämna ba redan efter två veckor. den enda sevärdheten, en jättefalos, känner jag mig klar med. det bästa var annars bocka, dom gamla hamnkvarteren där evert rumlade runt för massa år sen. nu var det väldigt turistigt, annat var det på everts tid! sjömän som strök mellan dom skitiga öl haken och bordellerna. det var tider
nu ska vi spela domino och dricka te

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar