torsdag 19 november 2009

lata dagar i punta del diablo

vaknar i hettan vid tolvsnaret varje dag. frukost, laser en timma, gar till stranden. hem duscha dricka ol ga till hostelbaren nere pa stranden och kaka mat, hem och dricka mer ol och soma klockan tva. och inte en krona har jag betalat, det ar fint. finns inga bankomater i punta del diablo sa man lever pa kredit har och drar kortet nar man checkar ut, vilket jag inte ser fram emot! punta del diablo ar en liten fiskarby med en asfalterad gata, den ar fin. nastan bara tomma sommarstugor har, lite spoklikt nastan, sassongen har inte borjat an sa byn befolkas bara av oss hostelgaster, det lokala fyllot och kanske 10-20 fiskare med familjer.. det ar lugnt som attan, skon kontrast till ba, vi har varit har i fem dagar och stannar nog 4 till. det bor en lustig kille har, en tysk som trottnade pa sitt tyska liv, hoppade av studierna och bestamde sig for att traska runt varlden, han har gatt i 1,5 ar nu och raknar med att det ska ta 8-9 ar. han bakade kakor igar en bra kille. igar natt askade det som attan, aldrig varit med om varre! var nastan lite laskigt! kunde inte sova och det kom blixtar sa ofta att det inte blev morkt mellan dom. ett tag funderade jag pa att soka mig ner till undervaningen, men sen somnade jag i alla fall..

1 kommentar:

  1. ah så du hittade din väg till punta de diablo, fint! Jag förgås av grönavund i ett regnigt Uddevalla. Maila mig om du ska till Montevideo igen, så kanske jag kan hooka upp dig med bra (medelålders) svensktalande människor. /Arne med kepsen

    SvaraRadera