måndag 11 januari 2010

Krokodilmissar




Tre natter i hangmatta med bara myggnat som vaggar mitt i djungeln later ju kanon! att djungeln var nedhuggen och marken uppodlad, att myggnatet var trasigt och att guiderna inte gillar turister var det ingen som sa. min pantanal upplevelse var val sadar.. jag tomde en sprayburk myggmedel pa 4 dagar vilket maste vara nagot slags rekord for mig. det luktar myggmedel nar jg duschar fortfarande, vilket i och for sig inte ar sa storande da duscharna ar iskalla sa jag duschar val ca 1 min.. pantanal ska vara det stallet i sydamerika dar det ar storst chans att se pumor och andra stora kissar. nagra sadana sag jag inte men mangder av kajmaner, vilket var kul. apor, papegojor och andra faglar var det ocksa gott om, men jag kom snart till insikten att jag inte ar sa faschinerad av djur, det ar kul en dag. pirayafiske var ocksa pa schemat, senare fick vi veta att vi hade tjuvfiskat, "ecological Tours" visst visst.. ovriga tre dagar svettades jag mest och tyckte synd om mig. nar vi antligen skulle lamna "djungeln" skjutsade dom ut oss (jag en fransman och tva britter) till vagen och lovade att en buss skulle komma a plocka upp oss efter 30min. efter 6h, lago tills vi vant oss vid tanken att overnatta i diket mitt i odemarken, stannade en fet taxichaufor och tog oss med till bolivianska gransen, fyra killar i baksatet pa en tranga taxi i 3h. vi fick iaf tak over huvudet den natten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar