söndag 3 januari 2010

vaster ut!


Nu har jag antligen lamnat Rio! rio var iof underbart men pá tok for dyrt, vill inte ens veta vad tva veckor gick pa! over nyar bodde vi pa ett skitigt hostel i horkvarteren, vart andra hostel pa ipanema kostade 50 euro natten over nyar!! skithostelet kostade "bara" 30.. helt sjukt dyrt for ett dorm med 20 baddar, bara kallt vatten i duschen och utan frukost. nyar var ok, 2 miljoner vitkladda manniskor pa copacabana, fyra eller fem jattestora scener och faktiskt uppehall for forsta gangen pa tre dagar! min plan att halla mig vaken hela natten misslyckades dock totalt! planen var att vara uppe sent natten innan och sen ta en lang powernapo pa tva-tre timmar pa dagen, tyvarr kunde jag inte somna och hade saledes laddat for varldens storsta nyarsfest genom att sava 5 timmar natten innan.. efter fyrverkerierna (som var super) klarade jag ca en timme till innan jag gik hem. jag var iaf den piggaste pa morgonen darpa! jag ar anda nojd med rio vistelsen. jag har aldrig tidigare varit i en stad med sa extrem natur! langa sandstrander med superhoga branta berg mellan. vi har akt upp a kollat pa jesus, men det var sa malnigt sa vi sag honom bara nagon minut, utsikten var inte heller natt att ha pga malnen. ar glad att vi inte akte nagon dyr helikoptertur runt honom.. Emanuel tog bussen till Sao Paulo, for flyg vidare norrut, tidigt forsta januari och jag tog en buss till Campo Grande nara gransen till bolivia! 21 timmar skulle bussen ta men chauforen var en sopa och korde massa fel sa det tog 25 timmar! kroppens lukter var inte att leka med nar jag kom fram hit vill jag lova! nu, om 20 min, ska jag ut pa en tredagarstur i Pantanal, ett omrade med massa djur och sant. storst chans att se leoparder i sydamerika ska det vara, och krokodiler garanterar dom. sova hangmatta i tre natter blir spanande, har forsokt en natt tidigare men allt blod rinner ur benen sa det var lite jobbigt, far val se hur det gar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar