onsdag 3 mars 2010

nastan ilegal invandrare pa Jamaica

Jamaicavistelsen startade lite omtumlande. efter att flyget var fem timmar forsenat landade jag kl 01.00. I sakerhetskontrollen blev jag snabbt upplyst om att det kravs en utresebiljett for att bli inslappt, det hade jag saklart inte nagon.. Det blev lite argt och aggressivt nar det kom fram att jag inte hade nagot hotell bokat vilket ocksa var ett krav. dom kravde att fa se mina pengar, jag hade bara 60 us pa fickan och dom undrade hur jag skulle kunna forsorja mig pa on. jag var tvungen att logga in pa internetbanken for att visa mina besparingar, sedan kopa en flygbiljett och lyda dom att aka till ett specifikt hotell dom uppgav till mig. kl 03.00 hade jag checkat in (109 us!!!) och la mig ner i sangen pa mitt lyxhotell och forsokte sava, vilket var lattare sagt an gjort efter allt som hant. jag kom ocksa pa att jag inte fatt nagon utresestampel fran USA dar ajg bytt flyg, lite nervost. hoppas det inte blir nagra problem med det senare.. nu bor ajg pa ett av Kingstons billigare hotel, "bara" 39 us.. saknar mina 30 kronors natter i bolivia... Kingston verkar vara skitfarligt, dom bir nervosa pa hotellet nar jag sager att jag ska ga till affaren 7min promenad harifran. igar var jag pa bob marleymuseum. det var ok, guiden var super, en tjock svart tant som sjong bobs latar for oss. jag ska lamna kingston for lite sakrare platser sa fort jag fatt mina biljetter fran kilroy sa jag kan ga till kubas ambasad och fa mitt visum, sen blir det strandhang!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar